web 2.0

۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

شب های روشن

آشکارا نهان کنم تا چند
دوست می دارمت به بانگ بلند
*****
فکر کنم اگه روزی ده بار شبهای روشن فرزاد مؤتمن رو نگاه کنم باز هم خسته نمی شم . فارغ از سایر قضایا فیلمی است در ستایش شعر . اگه کسی اهل شعر هم که نباشه بعد دیدن فیلم هوس می کنه یه چند بیت شعر پیدا کنه و بخونه .
هم وغم آدمایی مثل من پیدا کردن کسی برای زندگیه که بتونن بی هیچ غل وغشی نهایت خوشبختی رو تجربه کنن اون هم نه با چیزایی که همه دنبالشن ، نه با وابستگی هایی که ابزار و لوازم زندگی مثل زنجیری در پا ما رو گرفتا خودشون می کنن ، نه با پول ، نه با ماشین ، نه با زندگی اعیانی . با چند تا چیز ساده اما مهم : با فهمیدن هم ، با کتاب ، با شعر ، با ساده بودن با زندگی کردن .
بیشتر این حرفا مثل شعار میمونن و هر کی میشنوه میگه اینا کلیشه ان ، زندگی فقط فیلم و کتاب و شعر نیست .
آره ، درست میگن اما زندگی هم بدون اینها زندگی نیست .
*****
به من گفت بیا
به من گفت بمان
به من گفت بخند
به من گفت بمیر
آمدم
ماندم
خندیدم
مردم
. . .

1 نظرات:

Unknown گفت...

جانا سخن از زبان ما میگویی...من هم این فیلم رو خیلی دوست دارم،می دونی یه جورایی بهم حس خوبی میده،احساس می کنم آدماش بهم شبیهن یا یه چیزی شبیه به این.